Page 35 - 02-03_2022
P. 35
cl-style_02-2022 22.02.2022 7:39 Page 35
relationship school
ставників з нижчих соціальних верств і улесливо дивить- Сноби наголошують на своїй елітарності. Слово «еліта»
ся на осіб вищого рівня. Про снобів писав Оскар мене завжди приваблювало. Я ставила собі питання: «Де
Вайльд, а також Вільям Сомерсет Моем у своєму романі у нас, у державах вчорашнього совка, є еліта?» Так, у
«Театр». А потім в однойменному чудовому фільмі Союзі була творча, спортивна, наукова, дипломатична
можна було побачити простого симпатичного клерка, цю еліта. Це люди з особливими заслугами, які принесли
роль чудово втілив Івар Калниньш, що потрапив до славу своїй країні. І була партія та уряд. Але всі ці люди
вищих щаблів завдяки закоханій в нього зірці театру — були з народу, пролетарського та селянського походжен-
дивовижній Вії Артмане. ня. Мінімальний відсоток вихідців з інтелігентного сере-
Взагалі, якщо говорити про пострадянський простір, довища і зовсім мало людей дворянського походження,
снобізм не тільки носить негативний характер, але й яке старанно ховалося. Невже за 30 років наших незалеж-
викликає захоплення. У Росії навіть видається журнал них держав щось різко змінилося? Ні! «Вийшли ми всі із
«Сноб», власником якого є мільярдер Михайло народу, діти сім'ї трудової...» — слова відомої пісні.
Прохоров. В російській світській тусовці є якась «боге- З'явилася буржуазія, оскільки виникла приватна власність
ма», яка критикує всіх і вся — недостойних уваги і «неру- коштом виробництва. Внаслідок «нового капіталізму»
костислих». Говорять, до речі, що цей журнал досить з'явилася олігархія. І слово «еліта» набуло дещо іншого,
цікавий, тому що снобів-інтелектуалів теж достатньо. іноді потворного значення. Партійно-господарська номен-
Більшість людей вважає, що сноб обов'язково багатий клатура, чиновники та олігархи стали так званою елітою.
і знаний, любить працювати, зате інтелектуали... Для них Вони та їхні сім'ї стали вищим суспільством, хоча всі ці
всі тупі і женяться тільки на грошах. Сноб не обов'язко- люди вийшли з тієї країни, яка розпалася у 1991 році.
во творчої професії — це помилка. А кому ж тоді він Діти робітників, селян та трудової інтелігенції, як назива-
розповідатиме про свою «крутість»? Сноб ставить себе ли радянський народ. До цієї «богеми», звичайно, долучи-
вище за інших, навіть якщо на це немає певних причин. лася та ж творча еліта, особливо шоу-бізнес. Наукової та
Іноді кому він буде цікавий і хто про нього говоритиме? дипломатичної еліти як такої в мікроскоп не розглянути!
Коли сноб демонструє зарозумілість до того чи іншого Нові професії «блогер», «інстаграмник», «тік-токівець»
оточення, він самостверджується у своїй винятковості. також майже еліта, оскільки доходи у цих товаришів
Він суспільство, переважно це люмпени і гопники. досить високі, тому і популярність висока. Нова золота
Звичайно, сноби не здатні до емпатії. Ця якість їм чужа. молодь, одурманена своїми чи батьківськими доходами,
І все ж таки, за моїми спостереженнями, більшість сно- теж становить частину «богеми». І де, як не в такому сере-
бів — це люди з глибокими комплексами, коріння яких довищі, з'явитися снобізму? Безперечно, це благодатний
криється у дитинстві. Певне середовище проживання, ґрунт, щоб дивитися зверху вниз на звичайних людей.
оточення, недолік любові та чуттєвості тощо. Відбувається деградація традиційних людських цінностей.
Ще у 2020 році на своєму YouTube-каналі я записала Про яку емпатію можна говорити?! І це сумно...
відео про елітний снобізм. А тему мені підказала інфор- У Європі та Азії є королівські будинки, їхні власники —
мація про тренінг однієї моєї (в минулому) приятельки, аристократи за походженням. Деякі прізвища цих осіб
що є класичним психологом. Саме класичним, як вона йдуть у глибину століть. На жаль, багато збіднілих родин,
підкреслювала. Вона дійсно була досить освіченою які продають свої замки, шедеври мистецтва, що діста-
людиною, працювала для жінок, звісно ж, успішних. І лися у спадок. Але саме ці люди досить прості в спілку-
допомагала своїм клієнткам створити і просунути свій ванні, комунікабельні і відкриті. У них немає славетного
персональний бренд — дуже популярна, затребувана снобізму, який колись описував Теккерей, тому що є ари-
тема. В ній дивним чином уживався як зовнішній, так стократичний дух, що передається по крові.
і внутрішній сноб. Вона намагалася всіма силами увій- У своїй професійній сфері мені доводилося працюва-
ти в так звану еліту, вибираючи заможних клієнток, ти з дуже відомими людьми країни. Але траплялися
тому що інші — «звичайні» — їй були нецікаві, на них типові сноби, які дивилися на обслуговуючий персонал
вона дивилася зверхньо. Тема іміджу у побудові особи- як на бидло. А це були вчорашні провінційні жителі
стого бренду їй була близька, оскільки в цій темі є бага- маленьких містечок і сіл. Здається, саме такі представни-
то «секретиків». Вона і сама намагалася створювати ки повинні бути ближчими до народу. Але ж ні... Ось
образ успішної заможної людини. вам і «Міщанин у дворянстві». Пишу ці рядки і ловлю
Тема тренінгу називалася «Імідж — мистецтво створю- себе на тому, що в мені заговорив внутрішній сноб. Так,
вати враження». Чим не тема для сноба? Навіщо створю- це можливо, на жаль.. Не хочу нікого засуджувати.
вати враження, коли краще бути собою у покращеній Стаття написана на актуальну тему, щоб трохи замисли-
версії? Я розумію, що не всі навчені завжди виглядати тися: «Хто я? Що дав світові і людям? Що я зробив для
привабливо, не всі знайомі з правилами етикету та ора- того, щоб мене поважали?» Снобізм не такий вже й пога-
торським мистецтвом, не всі можуть правильно комуні- ний, якщо не несе радикальний характер. Конфуцій ска-
кувати... Але потрібно залишатися собою! Адже люди зав: «Можеш не робити добро. Головне — не роби зло!»
завжди цінують щирість. Тому, шановні сноби, подумайте, що несете ви!
2022 | 02-03 | COSMO LADY | 35