Page 57 - 092020
P. 57
business_09-2020 07.09.2020 13:59 Page 57
Софія Теребова,
засновниця пекарні
March & Co
ла вам нужен технолог, который подскажет, какое обору-
дование необходимо, и правильно организует рабочий
процесс. Вам понадобится оборудование двух видов: про-
изводственное и торговое. Подержанное оборудование —
это большой риск для бизнеса, тем более в самом начале.
Лучше взять недорогое, но новое. От качества оборудова-
ния зависят энергозатраты предприятия, скорость выпус-
ка продукции и, главное, качество.
4. Персонал. Самый главный в пекарне — технолог. Он Фото: Микита Завілінський
устанавливает нормы качества, объёмы закупок сырья и
выпуска готовой продукции, а также частично влияет на
ассортимент мини-пекарни. Достаточно 3-5 человек
остального персонала для небольшой пекарни. Не забы-
вайте о бухгалтере. Как вариант, можно отдать бухгалте-
рию на аутсорс, но для пекарни с небольшим оборотом 2. Не довіряйте орендодавцям. Це був мій перший дос -
выгоднее нанять собственного бухгалтера. Нужно офор- від оренди приміщення. Мені 23, я щаслива — відкриваю
мить сотрудникам медицинские книжки. з партнером кондитерський цех! Знайшли приміщення,
5. Сырьё и поставщики. Выпечка — продукция с очень підписали договір та почали робити ремонт. Виявилося,
коротким сроком хранения. Главный ингредиент — мука — що треба робити комунікації заново, через це робили
должен быть высшего сорта и качества. довше, коштувало дорожче, ніж планували. Ну і нервів
6. Финансовые расчёты. Кафе-пекарня на 30 посадоч- потріпали, за два місяці до закінчення договору нас вирі-
ных мест при среднем чеке на одного посетителя в $ 2,5-3 шили достроково виселити, бо орендодавець здав наше
может приносить в год доход на уровне $ 200 тыс. приміщення іншому орендарю. До велося підключати юри-
Рентабельность продаж — 25-30 %. Срок окупаемости стів і виборювати своє право на оренду. Не всі такі, зви-
кафе-пекарни составляет 2,5-3 года. Наибольшее конку- чайно. Зараз ми переїхали і чудово себе почуваємо. Тож
рентное преимущество на рынке будет иметь хорошо ретельно обирайте не тільки місце, а й орендодавця.
оборудованная пекарня, работающая в соответствии со 3. Хто ваш клієнт? Перед відкриттям цеху я вже мала
всеми санитарными и производственными стандартами и невелику лояльну аудиторію і сподівалася, що як відкриє-
использующая качественное сырьё. Грамотно составлен- мось, то буде стояти черга. Через брак досвіду план про-
ный бизнес-план будет инструкцией по управлению биз- дажів був відірваний від реальності. Ми досягли резуль-
несом и поможет привлечь дополнительное финансиро- татів лише через 1,5 року. Спочатку розраховували на
вание для его развития. замовлення в офіси. Коли почали налагоджувати прода-
А какие основные ошибки при открытии пекарни жі, дізналися, що зазвичай в офіс до кави та чаю купують
могут быть и как их не допустить, я спросила у нашего печиво в супермаркетах у 4-5 разів дешевше. Почали
эксперта — Софии Теребовой. шукати, кому продавати. Зараз ми працюємо з кав’ярня-
ми та індивідуальними замовленнями. Тож спочатку
Софія Теребова, засновниця пекарні March & Co поспілкуйтеся з потенційними клієнтами, дізнайтеся,
Всі кругом радять писати бізнес-план. Зазвичай це наскільки товар або ціна актуальні.
уявляється чимось складним, з купою розрахунків і таб- 4. Ваші гроші не дорівнюють грошам вашого бізнесу.
лиць. Вкрай не хочеться думати про таке, коли печеш в Я більше п’яти років пекла вдома. Все, що заробляла,
задоволення тортики для друзів і мрієш про затишну витрачала на свої особисті потреби. Коли ми об’єдналися
кондитерську. з партнером, щоб розвивати цей проект, я почала розді-
1. Ретельно плануйте витрати та доходи. Важ ли во ляти гроші бізнесу від своїх власних. Як і всі члени
зрозуміти, яка у вас бізнес-модель, скільки треба заробити команди, отримую щомісяця зарплату, щоб мені було на
за місяць, щоб окупити всі витрати. Хоча ми все рахува- життя, поки бізнес росте і стабілізується.
ли, все одно вийшла цікава історія. Минулого літа робили 5. Делегуйте! Поки я тягнула все на собі, ми стояли
тарти з кремом та ягодами. Ягоду закуповували по 60 грн на місці. Я розривалася і почала вигорати. Це відчували
за кг. Ціна для партнерів-кав’ярень була 30 грн за штуку. клієнти і демотивувало команду. Пізніше зрозуміла, що
Їх добре купували, і ми домовилися, що тарти залишать- рости можна тільки разом. Тому почала більше делегува-
ся у вересні, але в кінці місяця вийшли в мінус. Почали ти, пояснювати, вчити. Мені здавалося, що я не можу
з’ясовувати: ми закуповували ягоду у вересні по 150 грн дозволити собі професіоналів, бо це дорого. Але до нас
за кг. Тобто собівартість закупки була 32 грн! Ми до - прийшла кондитер з чималим досвідом роботи, в неї
плачували 2 грн за кожний десерт. Це був хороший урок. була висока ставка, але одна така людина працювала
Відтепер ми контролюємо ціни, а фінансові результати ефективніше за трьох! Беріть людей з досвідом роботи, і
перевіряємо щотижня. тоді зможете розвиватися швидше!
сентябрь 2020 | COSMO LADY | 57