Page 57 - 092020
P. 57

business_09-2020  07.09.2020  13:59  Page 57





                                                                                                                  Софія Теребова,
                                                                                                               засновниця пекарні
                                                                                                                     March & Co


                     ла вам нужен технолог, который подскажет, какое обору-
                     дование необходимо, и правильно организует рабочий
                     процесс. Вам понадобится оборудование двух видов: про-
                     изводственное и торговое. Подержанное оборудование —
                     это большой риск для бизнеса, тем более в самом начале.
                     Лучше взять недорогое, но новое. От качества оборудова-
                     ния зависят энергозатраты предприятия, скорость выпус-
                     ка продукции и, главное, качество.
                       4. Персонал. Самый главный в пекарне — технолог. Он                                                   Фото: Микита Завілінський
                     устанавливает нормы качества, объёмы закупок сырья и
                     выпуска готовой продукции, а также частично влияет на
                     ассортимент мини-пекарни. Достаточно 3-5 человек
                     остального персонала для небольшой пекарни. Не забы-
                     вайте о бухгалтере. Как вариант, можно отдать бухгалте-
                     рию на аутсорс, но для пекарни с небольшим оборотом    2. Не довіряйте орендодавцям. Це був мій перший дос -
                     выгоднее нанять собственного бухгалтера. Нужно офор-  від оренди приміщення. Мені 23, я щаслива — відкриваю
                     мить сотрудникам медицинские книжки.                з партнером кондитерський цех! Знайшли приміщення,
                       5. Сырьё и поставщики. Выпечка — продукция с очень   підписали договір та почали робити ремонт. Виявилося,
                     коротким сроком хранения. Главный ингредиент — мука —   що треба робити комунікації заново, через це робили
                     должен быть высшего сорта и качества.               довше, коштувало дорожче, ніж планували. Ну і нервів
                       6. Финансовые расчёты. Кафе-пекарня на 30 посадоч-  потріпали, за два місяці до закінчення договору нас вирі-
                     ных мест при среднем чеке на одного посетителя в $ 2,5-3   шили достроково виселити, бо орендодавець здав наше
                     может приносить в год доход на уровне $ 200 тыс.    приміщення іншому орендарю. До велося підключати юри-
                     Рентабельность продаж — 25-30 %. Срок окупаемости   стів і виборювати своє право на оренду. Не всі такі, зви-
                     кафе-пекарни составляет 2,5-3 года. Наибольшее конку-  чайно. Зараз ми переїхали і чудово себе почуваємо. Тож
                     рентное преимущество на рынке будет иметь хорошо    ретельно обирайте не тільки місце, а й орендодавця.
                     оборудованная пекарня, работающая в соответствии со    3. Хто ваш клієнт? Перед відкриттям цеху я вже мала
                     всеми санитарными и производственными стандартами и   невелику лояльну аудиторію і сподівалася, що як відкриє-
                     использующая качественное сырьё. Грамотно составлен-  мось, то буде стояти черга. Через брак досвіду план про-
                     ный бизнес-план будет инструкцией по управлению биз-  дажів був відірваний від реальності. Ми досягли резуль-
                     несом и поможет привлечь дополнительное финансиро-  татів лише через 1,5 року. Спочатку розраховували на
                     вание для его развития.                             замовлення в офіси. Коли почали налагоджувати прода-
                       А какие основные ошибки при открытии пекарни      жі, дізналися, що зазвичай в офіс до кави та чаю купують
                     могут быть и как их не допустить, я спросила у нашего   печиво в супермаркетах у 4-5 разів дешевше. Почали
                     эксперта — Софии Теребовой.                         шукати, кому продавати. Зараз ми працюємо з кав’ярня-
                                                                         ми та індивідуальними замовленнями. Тож спочатку
                     Софія Теребова, засновниця пекарні March & Co       поспілкуйтеся з потенційними клієнтами, дізнайтеся,
                       Всі кругом радять писати бізнес-план. Зазвичай це   наскільки товар або ціна актуальні.
                     уявляється чимось складним, з купою розрахунків і таб-  4. Ваші гроші не дорівнюють грошам вашого бізнесу.
                     лиць. Вкрай не хочеться думати про таке, коли печеш в   Я більше п’яти років пекла вдома. Все, що заробляла,
                     задоволення тортики для друзів і мрієш про затишну   витрачала на свої особисті потреби. Коли ми об’єдналися
                     кондитерську.                                       з партнером, щоб розвивати цей проект, я почала розді-
                       1. Ретельно плануйте витрати та доходи. Важ ли во   ляти гроші бізнесу від своїх власних. Як і всі члени
                     зрозуміти, яка у вас бізнес-модель, скільки треба заробити   команди, отримую щомісяця зарплату, щоб мені було на
                     за місяць, щоб окупити всі витрати. Хоча ми все рахува-  життя, поки бізнес росте і стабілізується.
                     ли, все одно вийшла цікава історія. Минулого літа робили   5. Делегуйте! Поки я тягнула все на собі, ми стояли
                     тарти з кремом та ягодами. Ягоду закуповували по 60 грн   на місці. Я розривалася і почала вигорати. Це відчували
                     за кг. Ціна для партнерів-кав’ярень була 30 грн за штуку.   клієнти і демотивувало команду. Пізніше зрозуміла, що
                     Їх добре купували, і ми домовилися, що тарти залишать-  рости можна тільки разом. Тому почала більше делегува-
                     ся у вересні, але в кінці місяця вийшли в мінус. Почали   ти, пояснювати, вчити. Мені здавалося, що я не можу
                     з’ясовувати: ми закуповували ягоду у вересні по 150 грн   дозволити собі професіоналів, бо це дорого. Але до нас
                     за кг. Тобто собівартість закупки була 32 грн! Ми до -  прийшла кондитер з чималим досвідом роботи, в неї
                     плачували 2 грн за кожний десерт. Це був хороший урок.   була висока ставка, але одна така людина працювала
                     Відтепер ми контролюємо ціни, а фінансові результати   ефективніше за трьох! Беріть людей з досвідом роботи, і
                     перевіряємо щотижня.                                тоді зможете розвиватися швидше!


                                                                                                   сентябрь 2020  |  COSMO LADY  |  57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62